چرا شیوع میگرن در زنان بالاتر است؟

آرشیو

لینک دوستان

پیوندهای روزانه

چرا شیوع میگرن در زنان بالاتر است؟

زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می‌شوند و این بیماری در سنین باروری، شایع‌تر و شدیدتر است. عامل اصلی این تفاوت، نوسانات هورمونی، به‌ویژه هورمون استروژن، است که از دوران بلوغ آغاز می‌شود.

◽️ حدود ۶۰ درصد از زنان، «میگرن قاعدگی» را تجربه می‌کنند که به دلیل افت سطح استروژن پیش از قاعدگی رخ می‌دهد و معمولاً شدیدتر است. در زنانی که میگرن همراه با «اورا» (دیدن هاله‌های نور) دارند، مصرف قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن به دلیل افزایش خطر سکته مغزی ممنوع است.

◽️ در دوران بارداری و با پیشرفت به سمت یائسگی، فراوانی و شدت میگرن تغییر می‌کند. درک این تفاوت‌های جنسیتی برای یافتن راه‌های درمانی بهتر و توانمندسازی زنان ضروری است



مشاهده پست مشابه : قالب پاورپوینت انرژی

نویسنده:

تاریخ: سه شنبه 28 مرداد 1404 ساعت: 12:05

تعداد بازديد : 55

به این پست رای دهید:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : 13

تبلیغات

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 168
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 608
بازدید سال : 630
بازدید کلی : 599936
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 216.73.217.1
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : سه شنبه 2 تیر 1405

درباره ما

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

آخرین نظرات کاربران

امکانات جانبی